Nazal Polip

Nazal Polip Tedavisi

Nazal Polip Tedavisi

Polipler kötü huylu olmayan tümöre benzer yapılardır. Nazal polipler de sinüslerde meydana gelen bu oluşumlara denmektedir. Genel olarak iltihaplanmaların sonrasında meydana gelirler.

>Sorunun ortadan kaldırılması için kulak burun boğaz doktoru ile iş birliği içerisinde sürecin yürütülmesi çok daha mantıklı olacaktır. Nazal poliplerin asıl neden oldukları sıkıntı ise geniz yolunun tıkanmasıdır. Bu şekilde tahmin edilenden çok daha fazla sıkıntıya sebep olabiliri ve nefes almadan başlayarak yutkunmaya kadar sorunlar meydana getirebilirler.

Hangi Belirtiler ile Ortaya Çıkar

Nazal polipin belirtileri nazal polip tedavisi gerektiren şu unsurları meydana getirir;Sinüslerde bir basınç hissi fark edilebilir. Burun akıntınızın normalin dışında renk aldığını görebilirisiniz, genelde yeşil ya da kahverengi Koku alırken ayırt ediciliğin azaldığını fark edebilirsiniz. Aynı durum tat duyusu için de geçerlidir.

Şiddetli baş ağrıları da meydana gelebilir. Hatta bu baş ağrılarının migren ile karıştırılabilecek düzeyde dahi olabileceği de görülüyor.

Bu belirtilerden biri ya da birkaçını fark ettiğinizi anda konunun uzmanları ile iletişime geçmeniz sizin için daha mantıklı ve verimli olacaktır. Her hastalıkta olduğu gibi durumun erken tespit edilmesi tedavi sürecini kolaylaştırır.

Şiddetli Enfeksiyonlara Dikkat!

Nazal polip tedavisi kapsamında daha dikkatli olmak ve koruyucu önlemleri artırmak isteyen kişilerin şiddetli enfeksiyon süreçlerinden sonra kontrole girmeleri tavsiye edilmektedir. Genel olarak şiddetli enfeksiyonların sonrasında kendini gösteren bu poliplerin daha da büyük problemlere sebebiyet vermeden ortadan kaldırılması adına düzenli kontroller büyük önem arz ediyor.

Alerjiye Bağlı Polipler

Nazal polip tedavisi kapsamında bilgi alırken aynı zamanda buna neden olan hususların da incelenmesi gerekir. Poliplerin oluşumunu en net şekilde tetikleyen unsurların başında alerjenler gelmektedir. Alerji seviyesinin üst seviyede olduğu kişilerde polip oluşumu da artar. Buna biri sınır getirebilmek için alerjiye sebebiyet veren unsurlardan kaçınmanın sizin için daha doğru olacağı görülüyor. Elde edilecek olan koruma seviyesi bu şekilde üst seviyeye çıkacaktır. Özellikle polen alerjisi ya da toz alerjisi gibi unsurlardan kaynaklanan sorunlarda koruma önlemleri net şekilde sonuç verir.