Bademcik Enfeksiyonu

Bademcik Hastalıkları , Bademcik Tedavisi

Bademcik Hastalığı Tedavisi

Bademcik rahatsızlığı çocuklarda en sık görülen sorunlar arasında yer alıyor. Özellikle kişilerin iltihaplanma sorunu ile karşılaştığı da görülmektedir. Bu iltihaplanmanın vücudun geneline ya da üst solunum yoluna yayılması durumunda hasta sağlığının daha kritik bir seviyeye geleceği hakkında da bilgi sahibi olmalısınız.

Bademciğin İşlevi Nedir?

Bademcik aslına bakılırsa bir lenf dokusudur. Bu dokunun temel işlevi boğazın iltihaplara ve enfeksiyonlara karşı korunmasıdır. Bu koruma işleminin yanı sıra bademcik direkt olarak enfeksiyonun odak noktası olabiliyor. Bu dokularda meydana gelen enfeksiyonlar bademciklerin şişmesine sebebiyet vermektedir. Şişme ile beraber seste kalınlaşma ve şiddetli bir boğaz ağrısına da maruz kalabilirsiniz.

İltihaplanma Belirtileri Nelerdir?

Bademcik rahatsızlığı kategorisinde en sık rastlanan hususların başında gelen iltihaplanmanın temel belirtileri şu biçimdedir;

Bademcik iltihabı aynı zamanda tonsilit olarak da adlandırılır.Bu rahatsızlıkta şiddetli biri boğaz ağrısı, baş ağrısı ve yutkunma güçlüğü meydana gelir.Özellikle en ufak katı besinlerin dahi yutulması ile alakalı sıkıntılar meydana gelebilmektedir. Yutma sorunundan kaynaklanan beslenme yetersizlikleri de hastalığın seyrinde önem arz eden hususlardandır.Hastalığın seyrinin bir diğer parçası da ateştir. Bu belirtinin de ortaya çıkması ile beraber tıbbi önlemlerin alınmaz zamanı gelmiş demektir. Bu hastalık kısa bir sürede tedavi edilse de elde edeceğiniz genel tedbirlerin aksatıldığı anda nüksetme gibi bir sorunu vardır. Bu nedenle sürekli olarak tetikte olmanız daha makul olacaktır.

Ateşe Dikkat!

Özellikle 2 yaş civarında olan çocuklarda ateş hususunda oldukça dikkatli olmanız gerekir. Bu konuda herhangi bir sorun fark edildiği anda çocukların riske atılmadan acil muayeneye alınması daha doğru olur.

Bademcik Tedavi Süreci

Bademcik rahatsızlığı tedavi yöntemi incelendiği zaman bütünsel bir tedavi uygulanarak bademciklerin alınma uygulaması sağlanmaktadır. Bademciklerin alınması ile beraber kişilerin artık bu kısmın iltihaplanmasından kaynaklanan sorunlar ile mücadele etmesi gerekmeyecektir. Oldukça kısa sürede yapılacak olan bu operasyonun hemen sonrasında normal hayatınıza dönebilirsiniz. Bademciğin alınması uygun bulunmazsa iltihabın giderilmesi için antibiyotik kullanımı da mümkündür. KBB uzmanınız bu konuda size gerekli iolan tüm yönlendirmeyi yapacaktır.

Bademcikler ne zaman alınır?

Çocuklarda bademcikler genellikle sık enfeksiyon geçirme ve uyku sırasında horlama sebebi ile alınmaktadır. Bademciklerin alınması için gerekli enfeksiyon sıklığı ne kadardır? Bir yılda 7 kere veya arka arkaya 2 yıl 5 kere, 3 yıl üst üste 3 kere enfeksiyon geçirdiğinde bademcikler alınır diye klasik bir bilgi vardır. Fakat günümüzde immün sistemi güçlendiren bitkisel ilaçlar veya etkili antibiyotikler sayesinde enfeksiyon sebebi ile bademciklerin alınması biraz daha azalmıştır. Bademcikleri biz daha çok uykuda solunum durması dediğimiz uyku apnesine sebep olursa alıyoruz.

Bu durumda da eğer çocuk çok sık enfeksiyon geçirmiyorsa bademcikleri almak yerine küçültme şeklinde bir işlem yaparak bademciklerinde kendisinde kalmasını sağlayabiliyoruz. Bu küçültme işlemini, plazma teknolojisi dediğimiz kanama oranı çok düşük, aynı gün taburcu etme imkanını sağlayacak sistem ile yapmaktayız. Bu yöntem sayesinde bademcikleri küçültüp bu arada geniz eti büyük ise geniz etini de aynı teknoloji ile küçülterek horlamayı engellemiş oluyoruz. Tekrarlayan enfeksiyonlar sebebi ile özellikle 5 yaşından önce çok fazla bademcik ameliyatı yapmıyoruz. 5 yaşından önce sadece horlama sebebi ile bademcik ameliyatı yapmaktayız. Bademcikler çok büyük ise ve sık enfeksiyon geçirmiyor ise küçültme yöntemini kullanarak çocuklarda horlama ve uyku apnesini tedavi edebiliyoruz.